Židikų Marijos Pečkauskaitės vidurinės mokyklos socialinė pedagogė Nijolė Mažeikaitė mokinius supažindino su pagalbos linija vaikams „Vaikų linija telefono numeriu 116 111“. Vaikų linija – tai pagalbos tarnyba vaikams ir paaugliams iki 18 metų. Vaikai ir paaugliai gali kreiptis į Vaikų liniją dėl įvairių jiems iškilusių sunkumų – nesutarimų su draugais, tėvais ar mokytojais, konfliktų, sunkumų moksluose, patiriamos prievartos, patyčių, kai jaučiasi vieniši ar nemylimi, o taip pat dėl įvairių kitų rūpesčių, kuomet sunku ir norisi pasitarti.
· Vaikų linija teikia pagalbą telefonu ir internetu;
· Į tarnybą galima kreiptis nemokamu telefono numeriu 116 111;
· Anonimiška – paskambinus ar parašius į Vaikų liniją, vaikui ar paaugliui nebūtina prisistatyti;
· Konfidencialu – vaikas ar paauglys gali būti tikras, kad tai, ką papasakos Vaikų linijai, neišeis už tarnybos ribų.
Jeigu vaikui reikalinga papildoma pagalba jo aplinkoje, specifinė socialinė ar teisinė informacija, Vaikų linijos konsultantai gali skambutį sujungti su kita tarnyba, kurios specialistai galės inicijuosi tolesnę pagalbą, palaikyti ryšį problemos sprendimo metu.
Jeigu Tau reikalinga papildoma pagalba Tavo aplinkoje (pvz., patiri smurtą mokykloje ar namuose ir nori, kad kažkas įsikištų, esi neprižiūrimas, stebi kai kitas vaikas yra skriaudžiamas), specifinė socialinė ar teisinė informacija, Vaikų linijos konsultantai gali Tavo skambutį sujungti su kita tarnyba, kurios specialistai galės inicijuoti tolesnę pagalbą, palaikyti su Tavimi ryšį problemos sprendimo metu ar atsakyti į tau rūpimus klausimus.
Pagrindinė Vaikų linijos veikla yra emocinė parama vaikams ir paaugliams telefonu.
Kokiu būdu galima paskambinti į Vaikų liniją?
Į Vaikų liniją galima paskambinti iš fiksuoto ryšio telefonų iš taksofonų ir mobiliųjų telefonų (iš visų operatorių). Kai skambini iš taksofono, nereikia netgi turėti telefono kortelės – paprasčiausiai pakeli ragelį, surenki telefono numerį 116 111 ir lauki, kol atsilieps Vaikų linijos konsultantas.
Kada dirba Vaikų linijos telefonas?
Į Vaikų liniją telefonu galima skambinti kiekvieną dieną nuo 11 iki 21val. Telefonas veikia ne tik darbo dienomis, bet ir savaitgaliais bei visomis švenčių dienomis.
Kas atsiliepia į skambučius?
Į vaikų ir paauglių skambučius atsiliepia konsultantai – tai žmonės, kurie yra paruošti darbui prie telefono ir ilgai mokosi, kaip geriausiai padėti vaikams.
Ar kas nors gali sužinoti, ką Tu pasakojai, paskambinęs į Vaikų liniją?
Vaikų linija yra konfidenciali – tai reiškia, kad tai, ką Tu pasakoji Vaikų linijos konsultantui, liks tik tarp Tavęs ir Vaikų linijos. Be to, paskambinęs į Vaikų liniją Tu gali išlikti anonimišku – Tau nebūtina prisistatyti, pasakyti savo vardo ar iš kur skambini. Apie save gali pasakoti tiek, kiek Tu nori.
Kuo Vaikų linija gali padėti?
Vaikų linijos konsultantai vaikus išklauso, stengiasi padėti jiems pasijusti geriau, o jei reikia – drauge su vaiku ieško, kaip išspręsti jam iškilusį sunkumą. Kiekvienas Vaikų liniją pasiekęs skambutis yra svarbus! Tačiau Vaikų linijos konsultantai negali susitikti su skambinančiaisiais, duoti jiems pinigų ar kitų daiktų.