Balandžio 15 dieną Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazijos II klasės mokinė Deimantė STANKUTĖ dalyvavo Klaipėdos universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto Pedagogikos katedros, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus bei Labdaros ir paramos fondo „Dvasinės pagalbos jaunimui centras“ organizuojamoje mokinių mokslinėje konferencijoje „Tolerantiška mokykla – saugi visuomenė“.
Konferencijos tematinėje apibrėžtyje akcentuota, kad „Šalies ir pasaulio, asmens ir bendruomenės saugumo išsaugojimas tampa sudėtingu šiandienos iššūkiu. Lietuva siekia būti atvira pasauliui, plėtoti ir puoselėti savo nacionalinį tapatumą, kurti saugią ir tolerantišką visuomenę. Tolerancija – žinojimas ir supratimas, pagarba ir darna, vertinimas ir bendradarbiavimas, todėl tolerancija yra vienas iš svarbiausių atsakų į saugumo grėsmes. Kaip stiprinti asmens ir bendruomenės saugumą, toleranciją? Kokiomis priemonėmis ir būdais siekiame saugumo ir tolerancijos mokyklos bendruomenėse?“. Į pastarąjį klausimą gimnazistė Deimantė, kurią ruošė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laura Arnotaitė, atsakė pranešimu „Daugiašaliai projektai – efektyviausia tolerancijos mokykla“ .
Šioje konferencijoje dalyvavo Žemaitijos regiono bendrojo ugdymo, profesinės mokyklos ir Klaipėdos licėjus – iš viso 30 bendrojo lavinimo įstaigų. Buvo perskaityti 35 pranešimai.
Be mokslinių mokinių pranešimų dalyviai džiaugėsi Klaipėdos universiteto Komunikacijos katedros žurnalistikos studijų programos studentų pristatytu praktiniu darbu „Kokia chemija vyksta Medijų laboratorijoje (kamera, mikrofonas, šviesos, interviu)“ ir Klaipėdos Gedminų progimnazijos teatro klasės improvizacija „Varniukas, kuris buvo KITOKS“.
Mokykla – tai vieta, kurioje mokiniai praleidžia didžiąją dalį savo laiko, todėl labai svarbu, kad jie ne tik siektų bendrojo ugdymo, bet ir įsisavintų tolerancijos principus. Mokėjimas priimti kito nuomonę, mokėjimas priimti naują, galbūt kitokį žmogų, jį suprasti ir palaikyti – tai subrendusio žmogaus pozicija.