Mūsų gimnazijos mažieji mokiniai dalyvauja respublikiniame socialinių – emocinių kompetencijų stiprinimo projekte „Liečiu – jaučiu Tave“. Šio projekto metu ugdytiniai mokosi nusiraminimo būdų, savimasažo bei atliko masažo elementus ant draugo nugaros.
Prisilietimas yra seniausia bendravimo forma. Be prisilietimo kūdikis miršta, net jei patenkinami visi kiti jo poreikiai. Todėl prisilietimas yra vienas iš svarbiausių mūsų gyvenimo poreikių.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams yra sudėtinga kontroliuoti savo emocijas, jų raišką, rasti tinkamus būdus nusiraminti ir atsipalaiduoti. 4-6 metų vaikus svarbu mokyti, kaip gali vienas kitam padėti suvaldyti pasireiškusias emocijas, kokie yra emocijų valdymo būdai.
Nyderlanduose, Belgijoje, Danijoje, Švedijoje atlikti tyrimai parodė, kad ankstyvame amžiuje žaisdami savimasažo žaidimus, vaikai tampa atsparesni nepageidaujamam prisilietimui. Prisilietimo žaidimais vaikai mokosi nurodyti savo ribas ir gerbti vienas kito ribas.
Atlikdami vienas kito „masažą“ per drabužius (kito lietimą, glostymą, kutenimą, tuksenimą ir pan.), vaikai mokosi ugdyti pagarbą vienas kitam. Vaikų masažo žaidimai teigiamai veikia grupės savijautą, skatina vaikus bendrauti, bendradarbiauti, padeda vaikams suvokti savo kūną, skatina pasitikėjimą savimi, mokomasi atsipalaiduoti ir susikaupti, įvardinti savijautą. Žaisdami šiuos žaidimus vaikai išmoks geometrines figūras, skaičius, įvairius masažo simbolius ir t.t.
Prisilietimai savimasažo žaidimo metu skatina gamintis laimės hormonus, tokius kaip oksitocinas ir dopaminas.
Abipusis vaikų masažas jau daugelį metų sėkmingai taikomas daugiau nei 40 pasaulio šalių mokyklose, popamokinėje veikloje ir dienos centruose. Švedijoje jau keletą metų mokyklos ir darželiai kasdien skiria laiko savimasažo terapijai.
Pirmieji užsiėmimai su priešmokyklinukais įrodė, kad vaikams Labai patinka ši terapija.
Projektą vyko PUG pedagogė : mokytoja Lyga Musulienė, savanorė asistentė Rugilė Ruzgaitė, soc. pedagogė Daiva Abrutienė