Talinas 2023, birželis

Kelionė, maža ar didelė, yra viena iš gyvenimo dalių, neatsiejama nuo noro pažinti. Kuo platesnės erdvės atsiveria prieš akis, tuo labiau trokšti atrasti dar daugiau. Per pažinimą ateina patirtis, supratimas ir tolerancija. Pradedame mokytis prisitaikyti, suprasti, mažiau vertinti bei smerkti. Kitaip tariant, keliaujame tam, kad patirtume, o grįžę tą patirtį panaudotume kasdienybėje – galėtume kurti, duoti, auginti, atrasti ir įžvelgti.

Praėjusį savaitgalį aplankėme plačiausią Estijoje krioklį – Jagalą, kuris dažnai vadinamas Baltijos Niagara. Šniokščianti milžiniška vandens masė krinta iš 8m aukščio ir daro įspūdį savo didingumu. Sostinę Taliną: Tompea, Kadriorgo parką ir rūmus, Dainų slėnį, pamatėme Piritos buriavimo centrą, Šv. Brigitos vienuolyno griuvėsius, Tarptautinis jūrų uostą. Išvaikščiojome visą Talino senamiestį pėsčiomis –  Tompea pilį, Domo katedrą, apžvalgos aikštelės, nuo kurių atsiveria vaizdas į Talino įlanką ir senamiestį,  „Trumpąją koją“, miesto rotušę, „bandelių“ skersgatvį, miesto amatininkų ir „juodagalvių“ gildijos pastatus, Nigulistės ir Olevistės bažnyčias, „Storosios Margaritos“ bokštą.

Atsiputę SILVER PALACE  viešbutyje keliavome į Lennusadam jūrų muziejų. Jame eksponuojami laivai, karo artilerija. Muziejus išsiskiria savo interaktyvumu – į povandeninį laivą gali įeiti, į Suur Toll laivą gali įlipti, pasijausti kaip jūroje, o iš ginklų pašaudyti į ekrane skrendančius taikinius. Muziejus susideda iš dviejų dalių: muziejaus paviljono, kuriame eksponuojami istoriniai laivai, atrastas vikingų laivas, sportiniai laiveliai, žemės-vandens amfibijos, milžiniški plūdurai, šiek tiek istorijos. Kitoje paviljono dalyje vieta skirta karo technikai. Eksponuojami tiek tankai, tiek įvairūs šaudymo prietaisai, požeminės bazės. Dydžiai pritrenkiantys. O pirmajame aukšte erdvė skirta interaktyviam pažinimui. Gali susilankstyti lėktuvėlį ir juo bandyti pataikyti į taikinį, atsisėsti į tikrus lėktuvus ir pažaisti, pavaldyti vandens laivelius, užsidėti jūrininkų uniformas. Mažiesiems yra daug LEGO dalelių, o didesniesiems stovi tikras šautuvas, kuriuo gali bandyti nušauti skrendančius lėktuvus. Kita muziejaus dalis yra istorinis povandeninis Suur Toll laivas. Lauke –  dar daugiau laivų…

Pakeliui į namus užsukome į mažą Latvijos miestelį Limbaži – lankėmės Sidabro muziejuje, susipažinome su latviška virtuve – degustavome Vidžemės kulinarinio paveldo patiekalus.

Židikų Marijos Pečkauskaitės gimnazijos keliautojų, siekiančių pažinti, atrasti, patirti būrelis.

P.S.

Vienaip ar kitaip išvykimas iš nuolatinės gyvenamosios vietos praskaidrina kasdienybę, suteikia mums naujų potyrių bei parodo, koks iš tiesų gražus mūsų pasaulis.