
Tvarumas – tai ne vien tik žaliosios energijos naudojimas ar atliekų rūšiavimas; tai visapusiška filosofija, kurios esmė yra pusiausvyros tarp aplinkos, socialinės gerovės ir ekonomikos išlaikymas. Būtinybė spręsti klimato kaitos, biologinės įvairovės nykimo ir socialinės nelygybės problemas verčia mus permąstyti savo gyvenimo būdą ir verslo praktiką. Tvarus vystymasis siūlo kelią, kuriuo einant galime patenkinti dabartinius poreikius neišeikvodami planetos išteklių ir neužkirsdami kelio ateities kartoms gyventi pilnaverčiai. Tad suvokdami svarbą, visa gimnazijos bendruomenė aktyviai įsijungė ir įvaldė šią gyvenimo filosofiją. Visuose gimnazijos mokinių amžiaus tarpsniuose tvarumo iniciatyva aktyviai įgyvendinama. Mokomės nuo pačių pradmenų: rūšiavimo, tausojimo, pažinimo , tyrinėjimo, kūrimo, saikingo naudojimo ir daugybės kitų dalykų. Džiaugsmą ir pasididžiavimą jaunesnių klasių mokiniai patiria kartu su kitais bendruomenės nariais įsirengę žaliąsias lysves, kuriose auga agurkai, svogūnai, pomidorai, braškės, žemuogės bei įvairios gėlytės. Mokiniai turi galimybę tiriamajai veiklai mokyklos aplinkoje esančiame parkelyje arba netoliese esančiuose natūralios gamtos plotuose. Labai aktyvi veikla yra gimnazijos technologijų kabinete, tai tikra laboratorija, kurioje atgimsta daiktai naujam gyvenimui, iš atliekų kuriami naudingi produktai, gaminamas kvapusis vanduo iš mokyklos teritorijoje esančių augalų bei žiedynų. Technologijų mokytoja ekspertė Inga Šilinskaitė visuomet turi daug idėjų, kurias įgyvendina mokinių bendrovėse ar per būrelio užsiėmimus, kaip pavyzdžiui: šlepečių gaminimas ir audinio atliekų arba perdirbant panaudotą popierių gaminamos kvepiančios kortelės, arba aplinkos puošybos detalės iš panaudoto kartono, o kartais iš statybinių medžiagų atliekų. Manau, nė vienam iš gimnazijos bendruomenės nekyla klausimas kodėl tvarumas šiandien yra svarbesnis nei bet kada anksčiau. Gimnazija dalyvaudama Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) įgyvendinamo projekto „Tvari mokykla 2030“ veikloje yra Tvarumo lyderių sąraše ir atitinka antrąją pakopą. Džiaugiamės ir didžiuojamės įvertinimu- ženkleliu „Tvari mokykla 2030“ ,,Antroji tvarumo bruknė“.
Tai liudija bendruomenės atsakingą požiūrį į ugdymą, bendruomeniškumą, tvarumo idėjų ir iniciatyvų kūrimą. Visos idėjos bus tęsiamos ir įgyvendinamos bei kuriamos naujos iniciatyvos.

